9 Stappen naar Unieke Artikelen voor je blog of website

0
9 Stappen naar Unieke Artikelen voor je content
9 Stappen naar Unieke Artikelen voor je content

Wij hebben unieke artikelen nodig voor onze website’s. Maar hoe komen we in stappen naar dit een artikel.

We verminderen het onderwerp tot één kernwoord en brainstormen eromheen. Bijvoorbeeld, als we willen schrijven over “Studievaardigheden”, verruimen we ons denken tot “School”. Nu noteren we alles wat in ons opkomt bij het denken aan School, en als we geen ideeën meer hebben, stellen we onszelf open vragen over het onderwerp en noteren we onze antwoorden.

Voorbeelden

  • Wat vond ik leuk aan school?
  • Waar was ik bang voor?
  • Wat had ik vanaf Dag 1 willen weten?

Hierdoor krijgen we weer inzicht in de gedachtegang van iemand die worstelt met allerlei schoolproblemen. We krijgen zo een gevoel voor hun zorgen en angsten.

Focus Terugbrengen

Nu we de algemene gevoelens van onze lezers beginnen te begrijpen, richten we onze aandacht weer op ons oorspronkelijke onderwerp: Studievaardigheden. Vanuit ons nieuwe perspectief, welke vragen zouden we stellen? Wat zouden we willen weten? Gaat het echt om een “Studie” probleem, of draait het meer om Tijdsbeheer, het vermogen om te werken zonder afleidingen, of verlamd zijn door de angst om het niet goed te doen?

Onze Lezers Zijn Wij

We schrijven elke vraag op een apart vel papier; we stoppen pas als we er minstens tien hebben, liever nog meer. We blijven in de gedachten van onze lezers totdat we het gevoel hebben dat we elke belangrijke vraag hebben gesteld die hen aangaat.

Een Stap Terugzetten

We leggen onze stapel vragen een paar uur weg, bij voorkeur ’s nachts. We denken er niet bewust over na; we gaan gewoon door met onze dagelijkse bezigheden. We geven ons onderbewustzijn de tijd om ze te verwerken zonder verdere input van ons. Als er nieuwe vragen opkomen, noteren we ze ergens veilig en vergeten we ze dan.

Pen Ter Hand

Als we er klaar voor zijn, gaan we zitten met onze vellen vragen en beginnen we eenvoudigweg met het beantwoorden ervan. Het met de hand schrijven van de antwoorden kan toegang geven tot ideeën die worden gemist als we ze typen. We bewerken onszelf niet in deze fase. Spraak-naar-tekst software of een digitale recorder gebruiken kan ook behulpzaam zijn om de interne redacteur te omzeilen.

Gesprek voeren

We stellen ons voor dat er iemand voor ons zit die om advies vraagt, en we praten gewoon met hen. We houden onze toon natuurlijk en informeel en blijven bij het vraag-en-antwoord formaat.

Lichte Bewerking

We vertrouwen op onze eerste instincten. We proeflezen en corrigeren eventuele duidelijke fouten, maar we doen geen grote bewerkingen totdat ons stuk wat tijd heeft gehad om te “rusten”. Opnieuw bekijken na een nachtje slapen geeft ons een frisse kijk, maar zelfs als onze deadline dat niet toelaat, is het belangrijk om even afstand te nemen.

Verfijnen

Korte artikelen hebben waarschijnlijk geen grote bewerking nodig als we ze zoals hier beschreven hebben geschreven. Ze zullen al soepel en natuurlijk lopen, en doordat elke V & A op een apart vel staat, is het gemakkelijker om alleen de gewenste vragen te selecteren. Nu is onze taak om ze in een redelijk logische volgorde te plaatsen, ervoor te zorgen dat ze begrijpelijk zijn en dat de lezer soepel van de ene vraag en antwoord naar de volgende wordt geleid.

Openen en Sluiten

We schrijven een korte inleidende alinea als “lokker” voor het hoofdartikel. Veel blogs plaatsen tegenwoordig de eerste alinea van elk stuk in RSS-feeds die door andere websites worden opgepikt. Dus we willen ervoor zorgen dat onze twee of drie belangrijkste trefwoorden ten minste eenmaal in die eerste alinea voorkomen.

Conclusie

Met deze 9 stappen kunnen wij als schrijvers unieke artikelen creëren die resoneren met ons publiek. Door onze focus, onze verbinding met onze lezers en ons zorgvuldige redigeerproces kunnen we waardevolle inhoud produceren die opvalt in een zee van informatie.