Als een productieve artikelschrijver heb ik van sommigen de vraag gekregen hoe ik in staat ben om in zo’n korte tijd zoveel kwaliteitsartikelen te genereren. Eerlijk gezegd is het niet altijd gemakkelijk, maar er zijn enkele dingen die ik met je wil delen, zodat je misschien je productie kunt verhogen zoals ik heb gedaan. Verhoogde productie voor u betekent extra en regelmatige inzendingen, wat resulteert in een grotere bekendheid van uw naam op het world wide web. Dit alles zou zich moeten vertalen in meer geld voor u, de belangrijkste reden voor artikelmarketing zou ik kunnen toevoegen.
In een periode van zeven maanden het afgelopen jaar schreef ik meer dan 400 artikelen die werden ingediend bij verschillende artikelmappen op internet. Daarnaast schreef ik nog eens 1100 artikelen voor klanten die vervolgens aan hen werden geleverd om op hun eigen sites te publiceren. Deze artikelen met webinhoud waren allemaal kort, bondig en over het algemeen gemiddeld minder dan 250 woorden voor elk artikel.
De meeste van mijn reguliere artikelen zijn meestal 500 woorden lang met het zeldzame artikel of twee dat 1500 woorden nadert. Toch was deze prestatie voor mij geen sinecure, zeker niet toen het onderwerp me op onbekend terrein bracht.
Na veel vallen en opstaan heb ik geleerd dat de beste manier voor mij om mijn productie hoog te houden – terwijl ik tegelijkertijd nuttige en interessante inhoud leverde – betekende dat ik mijn operatie moest stroomlijnen. De volgende zijn enkele “beproefde” praktijken die ik op de proef heb gesteld en jij kunt dat ook.
Blijf bij wat je weet – ik vind het niet erg om te schrijven over onderwerpen waar ik weinig kennis over heb, maar daarbij kan ik verzanden in overmatige onderzoekstijd. Als ik voor een klant schrijf, reken ik dienovereenkomstig zodra ze zich ervan bewust zijn dat ik schrijf in een gebied dat buiten mijn specifieke expertisegebieden ligt en ze nog steeds mijn diensten willen gebruiken. Wat betreft het indienen van artikelen bij de online directory’s, houd ik mijn onderwerp puur beperkt tot een handvol gebieden waar ik schitter.
Begin, stop dan – Er zijn momenten waarop ik midden in het schrijven van een artikel zit dat ik merk dat ik dit niet kan voltooien vanwege een gebrek aan informatie. Als ik niet meteen kan verzamelen wat ik nodig heb, zet ik het onvoltooide artikel aan de kant totdat ik de informatie heb verkregen die nodig is om de klus te klaren. Laten we zeggen dat ik een regelmatige voorraad “go-to” artikelen heb die ik van plan ben op een later tijdstip af te ronden. Ik laat me niet ophangen aan een artikel, in plaats daarvan ga ik verder en concentreer ik me op het volgende. Over het algemeen blijft mijn productieniveau hoog, omdat ik niet toesta dat één artikel mijn werkstroom belemmert.
Contouren, overal — Nou, niet precies. Toch zijn er momenten dat ik tussen de projecten in zit, maar nog steeds in de schrijfstemming [wat voor mij bijna altijd is!] Daarom, wat ik doe om bezig te blijven, is een lijst met artikelonderwerpen of titels maken en vervolgens werken aan het schrijven van een overzicht of twee of drie … je snapt het wel! Sommige van deze overzichten zijn van pas gekomen wanneer een klant om een specifiek onderwerp vraagt. Ik trek gewoon de schets eruit, breid uit op elk van de punten die ik al heb opgesomd en ik werk mijn artikel uit. Snel en bijna moeiteloos is een conceptversie klaar en verzonden voor de beoordeling van mijn klant. Soms gebruik ik dezelfde techniek om werk in te dienen bij de verschillende artikelmappen.
Wees consistent – Als je niet regelmatig schrijft, kan het veel moeilijker worden om opnieuw te beginnen dan wanneer je op een consistente basis zou schrijven. In de dagen voordat elektronische brandstofinjectie standaard was [raad eens over welk onderwerp ik vooral schrijf?], kon een koude auto er lang over doen om op te warmen. Net als die specifieke auto’s van weleer heb je een constante stroom brandstof [artikelen] nodig om warm te blijven. Hoe heter je bent, hoe meer je gaat produceren.
Al met al is het schrijven van artikelen voor sommigen een plezierige taak, terwijl het voor anderen bewerkelijk is. Houd je tijdens het schrijven niet al te veel bezig met stijl, grammatica, interpunctie en woordenschat, want dit zijn dingen die je kunt masseren zodra je concept klaar is. Maak je los van de schrijfsleur van het artikel en kom vandaag nog in een werkritme. Als je dat doet, word je in een mum van tijd een erkend en gerespecteerd auteur.