De kracht van artikelmarketing

0
De kracht van artikelmarketing
De kracht van artikelmarketing

Artikelmarketing kan uw zakelijke vooruitzichten, publiciteit en winst vergroten. Het schrijven van overtuigende “how to” -artikelen zal uw doelmarkt opleiden en informeren, waardoor u een vertrouwde bron van informatie wordt.

Het is een krachtige manier om vrijwel van de ene op de andere dag van een relatief onbekende naar een expert in uw vakgebied te gaan.

Hoe helpt dit uw bedrijfsresultaten?

Het achtervolgen van klanten is een vervelende en vaak ondankbare oefening. In plaats van ze na te jagen, kun je ze voor je winnen door je kennis en expertise te delen.

U kunt bijvoorbeeld korte “how to” -artikelen schrijven van 250-700 woorden met betrekking tot uw branche.

Door ze vrij te laten publiceren (Geen copyrights) door website-eigenaren en nieuwsbriefuitgevers, kunnen uw artikelen worden bekeken door miljoenen internetgebruikers die anders misschien nog nooit van uw kleine bedrijf hadden gehoord. Uiteraard wel met de bron van herkomst (Link naar jou site)

Dit is een ongelooflijke, goedkope marketingtool die gericht websiteverkeer genereert en helpt bij het opbouwen van uw mailinglijst.

Artikelen als Gratis Reclame

Natuurlijk moeten uw artikelinzendingen doelgericht en nuttig zijn voor degenen die ze zullen lezen. Het hele punt is immers niet alleen om de aandacht van potentiële klanten te trekken, maar ook om hen te betrekken bij uw ideeën en informatie.

Identificeer eerst je doelgroep en denk na over waar ze over willen lezen.

Wanneer u vervolgens uw onderwerp hebt gekozen, kunt u beginnen met het onderzoeken en schrijven van uw item. Hier zijn enkele suggesties om uw artikelen effectiever te maken:

Tips voor het schrijven van artikelen

• De titel: Dit is een van de belangrijkste onderdelen van een artikel omdat het het eerste is dat de lezer ziet. Maak je titel krachtig en zorg ervoor dat deze nauwkeurig het onderwerp weergeeft dat erop volgt.

• De waarheid: Niemand houdt van valse reclame, dus zorg ervoor dat alle informatie in uw artikel waarheidsgetrouw is. Je wilt dat mensen je vertrouwen en je wilt een goede reputatie opbouwen. Het openlijk delen van eerlijke voorkennis is een geweldige manier om dat vertrouwen en respect te verdienen.

• Schrijf veel artikelen: Probeer niet alles in één artikel te proppen. Bewaar wat informatie voor een deel II of misschien een serie.

• Denk strategisch. Het doel van het schrijven van artikelen is om een actie te inspireren. Bereid bijvoorbeeld een kort “teaser” -item voor en vraag lezers om naar uw website te klikken voor meer informatie.

• Verspreid het rond: Lid worden van forums is een andere uitstekende manier om in contact te komen met nieuwe prospects. Probeer uw bestaande artikelen en commentaren op geschikte forums te plaatsen, samen met uw handtekeningbestand. Mensen zullen meer te weten komen over u en uw bedrijf, en sommigen zullen doorklikken naar uw website.

Hoe meer u leert over hoe u artikeldistributie effectief kunt gebruiken, hoe meer het uw bedrijf ten goede zal komen door een aanzienlijke toename van websiteverkeer en aanmeldingen te leveren.

Denk aan de lezers

Vergeet niet dat u de artikelen die u indient, gebruikt om uw lezers te prikkelen en te verleiden, zodat ze een voorproefje krijgen van wat ze van uw bedrijf kunnen verwachten en meer willen. Op die manier kun je stoppen met het achtervolgen van klanten en ze naar je toe laten komen.