Belang van Marktinzicht: Volg je concurrenten

0
Belang van Marktinzicht: Volg je concurrenten
Belang van Marktinzicht: Volg je concurrenten

Het is cruciaal voor een internetondernemer en marketeer om te begrijpen wat je concurrenten doen. Maar waarom is dit belangrijk, zou je kunnen vragen?

Forums: Een Luisterpost op de Markt

Persoonlijk ben ik actief op slechts enkele forums (twee om precies te zijn). Ik ben zeer actief op het Google Webmaster forum waar ik vele berichten van collega’s lees en vragen stel over zaken waarin ik me wil verdiepen. Er zijn ook andere forums waar ik passief aanwezig ben met als enige doel om informatie te verkrijgen – ik lees alleen.

Informatieoorlog: Leer van Militaire Strategieën

Dit proces kan vergeleken worden met een militaire operatie, waarbij informatie uit de ether wordt gehaald. In militaire inlichtingen wordt vaak ook misinformatie verspreid. Dit gebeurt ook op het internet, waar collega marketeers elkaar bewust verkeerde informatie verstrekken. Hierdoor kan jouw internetbedrijf schade oplopen. Het is dus belangrijk om niet iedereen blindelings te geloven.

Wees voorzichtig met Misinformatie

Misinformatie is ook informatie, maar als je vaardigheden leert die niet bruikbaar zijn, kom je niet ver. Koop geen cursus van een collega marketeer waarin beloofd wordt dat je € 100 per uur of meer per dag kunt verdienen. De enige die hier veel geld mee verdient, is de ondernemer die de cursus verkoopt.

Trucs van Concurrenten: Pas Op voor Valstrikken

Concurrenten kunnen ook van je menselijke zwakheden gebruik maken. Ze proberen je te verleiden met de belofte van een luizenleventje aan het strand met je laptop, alleen maar leuke dingen doen en je baas ontslaan. Laat je niet verleiden door dergelijke lokkertjes. Ze zullen je proberen vast te houden met pop-ups en andere technieken die het moeilijk maken om hun website te verlaten.

Conclusie: Bescherm je Kennis en Ideeën

Als beginnende of gevorderde internetondernemer en marketeer, is het belangrijk om je te verdiepen in je markt, forums te lezen, je in te schrijven op nieuwsbrieven en goed te kijken wat de concurrentie doet. Geef geen informatie prijs over wat je wilt gaan doen, collega’s kunnen meelezen en met je ideeën aan de haal gaan. Houd je kaarten dichtbij je borst en geef beperkte informatie over jezelf en wat je doet op internet.