Hoe maak je waardevolle content voor je website?

0
Hoe maak je waardevolle content voor je website

Je start altijd met een onderzoek welke onderwerpen veel worden gevraagd op internet. Dit betekend dat hier veel potentiële bezoekers voor zijn. Mensen zijn op zoek naar deze onderwerpen op zoekmachines, de meeste gebruikte zoekmachine is Google. Goede content is noodzakelijk voor een website om te worden gevonden op internet. Zonder de juiste bezoekers geen inkomsten!

Het spreekt voor zich, dat onderwerpen die voor een meerderheid als niet interessant wordt ervaren, op weinig bezoekers kunnen rekenen.

Hoe vind je onderwerp met een groot bezoekerspotentieel?

Door gebruik te maken van de zoekwoordenplanner van Google kun je bepalen welke zoekwoorden het meest worden gezocht en welke het meeste opbrengen. Op zoekwoorden die over afvallen wordt veel gezocht en over het onderwerp ventieldopje wordt bijna niet opgezocht.

Profielwerkstuk

Een profielwerkstuk vormt een uitstekend fundament voor een website. Gebaseerd op jouw expertise, dien je een onderzoek uit te voeren, dit te analyseren en er een rapport over te schrijven. Vervolgens dien je dit rapport om te zetten naar een website. Het maken van een profielwerkstuk kost gemiddeld zo’n 160 uur, wat overeenkomt met een maand werk. Als je hierin vaardigheid krijgt, zal je minder tijd kwijt zijn aan het schrijven van zo’n werkstuk.

Deze tijdsinvestering wordt ruimschoots gecompenseerd door de kwaliteit van de uiteindelijke website.

Opbouw Profielwerkstuk voor een website

Onderwerp

  • Hierin moet je het onderwerp beschrijven en wat je wilt onderzoeken. Het is verstandig dat je het onderwerp begrenst. Je gaat hier de onderzoeksvraag formuleren. Bijvoorbeeld met afvallen, hoe val je zo gezond mogelijk af in een korte periode.
  • De onderzoeksvraag ga je opdelen in deelvragen, zoals, wat is afvallen, welke methodes zijn er om af te vallen.
  • Vervolgens ga je informatie verzamelen, die kan via het internet of via de bibliotheek.

Inleiding

  • In de inleiding beschrijf je, waarom je tot dit onderwerp bent gekomen en op welke deelvragen, die je verder gaat uitzoeken. Afvallen is een breed gebied, dus je moet je beperken tot een aantal methoden.

Onderzoek

  • Hierin geef je een beschrijving van je aanpak en begin je de deelvragen uit te werken. In het geval van afvallen is het grotendeels een literatuur onderzoek.
  • De deelvragen werk je uit in paragrafen en in paragrafen geeft je antwoorden op de deelvragen. Je mag onder voorwaarden citeren uit onderzoek van anderen. Als een citaat gebruikt wordt, moet altijd de bron en de maker van het werk vermeld worden. Er mag niet meer dan strikt nodig is voor het doel worden geciteerd.
  • Het citaat moet zo getrouw mogelijk (bij voorkeur zelfs letterlijk) zijn. (Zie wikipedia citaatrecht) Als je citeert, moet dit echt dienen om het e.a. te verduidelijken of te ondersteunen. Het is niet de bedoelen, dat je grote delen tekst kopieert, want dan ben je het citaatrecht verkeerd begrepen. Maak hier echt tijd voor vrij om je in te verdiepen. Dit kan je een hoop gedoe schelen.

Resultaten en Analyse

Hier verwerk je de resultaten uit je onderzoek. Probeer ook te werken met statistieken, zoals grafieken en tabellen. Geef ook aan hoe jij aan deze resultaten bent gekomen.

Conclusie

Hier geef je antwoord uit je onderzoeksvragen. Geef aan waarom bij voorbeeld een bepaalde methode goed of slecht is en geef hierin een advies hoe je het beste kunt gaan afvallen.

Bijlagen

Als je literatuurlijsten hebt moet je deze in de bijlage vermelden. Informatie die je niet relevant genoeg vind of te uitgebreid, moet je ook in de bijlagen opnemen.

Foto’s en ander beeldmateriaal

Foto’s en afbeeldingen verduidelijken het geheel. Het beste is gebruik te maken van eigen afbeeldingen. Maar denk ook aan, dat sommige mensen niet graag op de foto gaan en deze niet graag op internet terug zien.

Dus als foto’s gebruikt waar mensen op staan moet je toestemming hebben of je moet de gezichten blurren. Het gaat hier om privacy van mensen en hiermee moet je rekening houden. De Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) of General Data Protection Regulation (GDPR) is hierop van toepassing. Je kan ook foto’s gebruiken uit bijvoorbeeld de beeldbank van Wikipedia of deze foto’s kopen.

Als je bovenstaande hebt afgerond heb je een basis voor een website. Je moet deze informatie ordelijk gaan verwerken. Een website begint met een hoofdpagina en daaraan gekoppeld subpagina’s.

Hoofdpagina

In de hoofdpagina verwerk je, je onderzoek. De hoofdpagina moet minimaal 1500 woorden bevatten en maximaal 3500 woorden. Maak ook gebruik van subpagina’s om bijvoorbeeld uitgebreidere informatie neer te zetten.

Je moet hier echt mee gaan spelen en het is passen en meten.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here