Meer dan helft MKB houdt geen rekening met mobiel

0

Meer dan de helft van de bedrijven in het MKB houdt nog geen rekening met
mobiele bezoekers op hun website. Minder dan 10 procent heeft een eigen app en
slechts een derde van de ondernemers heeft een voor mobiel gebruik
geoptimaliseerde website. Dat zijn resultaten uit een onderzoek van het
Utrechtse online marketing bureau Zeo, gehouden onder meer dan 500 Nederlandse
MKB ondernemers.

 

Het onderzoek, dat jaarlijks plaatsvindt, is er op gericht inzicht te
verschaffen in de online marketing trends binnen het MKB. De onderzoekers zeggen
verrast te zijn door de resultaten.

 

Risico ten opzichte concurrentie

 

 

De Nederlandse ondernemers houden kennelijk niet goed rekening met de opmars
van mobiel. Uit het onderzoek komen de volgende resultaten naar voren: 58,1
procent geeft aan geen rekening te houden met bezoekers van mobiele apparaten
zoals smartphones en tablets, 66,5 procent van de ondernemingen heeft een
website die niet geoptimaliseerd is voor mobiel gebruik en maar 9,4 procent
geeft aan een eigen app te hebben. Het spreekt voor zich dat de ondernemers
hiermee een risico lopen ten opzichte van MKB-ers die zich wel richten op
mobiele consumenten.

 

 

 

Chris Jongeling, directeur van online marketing bureau Zeo: ”We zijn vooral
verrast dat veel ondernemers nog een afwachtende houding aannemen als het gaat
om mobiel, want volgens recent onderzoek van het CBS gaan zes op de tien
internetters tegenwoordig mobiel online. Daarnaast zien wij dat bijvoorbeeld in
webshops 50% van de bezoekers via mobiele apparaten komt. Een voor mobiel slecht
ingerichte webshop kost dan dus gewoon omzet.”

 

 

 

Zeo is een online marketing bureau uit Utrecht wat zich richt op het behalen
van maximaal online rendement voor MKB-bedrijven met adverteren in zoekmachines,
zoekmachine optimalisatie, social media en webdesign. http://www.zeo.nl

Previous articleReturn on investment voor een internet marketeer
Next articleMatt Cutts, youtube artikel over advertorials