Vandaag ontving ik de vraag, waarom ik kostenbeheersing tot één van mijn speerpunten heb gemaakt, tenslotte ik kom er veel op terug.
In één van mijn eerdere artikelen heb ik uitgelegd wat winst maken is op het internet. Winst is opbrengst minus kosten. In de kosten zit meestal het probleem voor een beginnend ondernemer op internet. Hij is zoekende en laat zich veelal een aantal zaken aansmeren die niet nodig zijn. Bijvoorbeeld, een te zwaar hostingpakket of teveel domeinnamen of zelfs een verdienmodel bij één van de zelfbenoemde internetgoeroes.
Al deze zaken kosten geld, waar geen opbrengsten tegen overstaan. Als ik een cursus zou schrijven over internetmarketing, dan is kostenbeheersing van de deelgebieden die ik zou willen onderwijzen. Kostenbeheersing bepaalt of je succesvol gaat worden of niet. Stel je hebt twintig websites, tegen de kosten van € 95 per jaar. Dit betekend dat je € 95 moet gaan verdienen om een break-even punt (Uit de kosten)te bereiken. Hoe lager je kosten, des te groter is je winst. Winst daarvoor doen wij het toch?
Misschien dat ik een cursus ga schrijven over het verdienen van geld op internet.