Het zijn de zoekmachines die uw website eindelijk onder de aandacht brengen van de potentiële klanten. Wanneer een onderwerp wordt getypt om te zoeken, zal de zoekmachine bijna onmiddellijk de miljoenen pagina’s doorzoeken waarover het heeft geïndexeerd en u degenen presenteren die overeenkomen met uw onderwerp. De gezochte overeenkomsten worden ook gerangschikt, zodat de meest relevante op de eerste plaats komen.
Vergeet niet dat een potentiële klant waarschijnlijk alleen naar de eerste 2-3 aanbiedingen in de zoekresultaten zal kijken. Het maakt dus wel uit waar uw website in de zoekmachine ranking verschijnt.
Verder gebruiken ze allemaal een van de top 6-7 zoekmachines en deze zoekmachines trekken meer bezoekers naar websites dan wat dan ook. Dus uiteindelijk hangt het allemaal af van welke zoekmachines de klanten gebruiken en hoe ze uw site rangschikken.
Het zijn de zoekwoorden die een belangrijke rol spelen dan elke dure online of offline reclame van uw website.
Uit enquêtes blijkt dat wanneer klanten een website willen vinden voor informatie of om een product of dienst te kopen, ze hun site op een van de volgende manieren vinden:
De eerste optie is dat ze hun site vinden via een zoekmachine.
Ten tweede vinden ze hun site door op een link van een andere website of pagina te klikken die betrekking heeft op het onderwerp waarin ze geïnteresseerd zijn.
Af en toe vinden ze een site door erover te horen van een vriend of te lezen in een artikel.
Het is dus duidelijk dat de meest populaire manier om een site te vinden, per zoekmachine, meer dan 90% van de online gebruikers vertegenwoordigt. Met andere woorden, slechts 10% van de mensen die op zoek zijn naar een website zal andere methoden gebruiken dan zoekmachines.
Alle zoekmachines gebruiken een ranking algoritme en een van de belangrijkste regels in een ranking algoritme is om de locatie en frequentie van zoekwoorden op een webpagina te controleren. Vergeet niet dat algoritmen ook gewicht geven aan de linkpopulatie (aantal webpagina’s dat naar uw site linkt).
Wanneer uitgevoerd door een gekwalificeerde, ervaren zoekmachine optimalisatie consultant, werkt uw site voor hoge zoekmachineranglijsten echt, tenzij u veel geld heeft en het zich kunt veroorloven om de expert te betalen. Met een betere kennis van zoekmachines en hoe ze werken, kunt u dit ook alleen doen.